sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Kasvihuoneessa...

Tiesittekö että näpertäjät puuhailevat myös pihalla...kaikkea mahdollista. Minä puuhailen pikku viljelmieni parissa, jotka olen pihallemme raivannut omin kätösin. Tänä vuonna laajensin perunamaata. Kylmä kesän alku oli heikko alku kasvimaalle, mutta kasvihuoneen puolella (jonka sain vuosi sitten -kiitos edelleen Kulta!) olen selkeästi tänä vuonna menestynyt paremmin kuin vuosi sitten. Mitä nyt tänään totesin muurahaisinvaasion tomaattilaareissa. Viime vuonna kasvatin kyllä kurkkuja, mutta millaisia! Yök, voin luultavasti kehua kasvattaneeni karvaimman kurkun maan päällä. Mikä lie meni pieleen, muutenkin viimevuoden kasvusto oli kituliaampaa. Ehkä olen nyt kastellut tunnollisemmin, mutta tänä vuonna kasvatin aivan kurkun makuisen, ihanan, mehevän kurkun! Olen siis jo melkein puutarhuri, näpertäjätarhuri. Kunniamerkkejä vastaanotetaan, stipendejä jne. 







Tomaatteja tosin meinaa vaivata jokin mätäongelma ja osa näyttää ihan mutanteilta. Onneksi osa taitaa olla myös normaaleja. Mutta sinä otus, joka kehtasit kasvimaan reunamilta joko syödä tai ryövätä KAIKKI kurpitsan, kesäkurpitsan ja avomaankurkunkin taimet -Häpeä! Niitä oli monta, olin ne rakkaudella esikasvattanut ja istuttanut ja saanut joka vuosi niistä kivasti satoa! Sinulla ei ollut oikeutta! Jos suunnittelet jotakin ensi vuonna, varaudu yllätykseen. ET tule selviämään rangaistuksetta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti